My Portfolio

Тема досвіду «Використання автентичних матеріалів на уроках англійської  мови з метою формування комунікативної компетенції».
           Автор досвіду  Зеленюк Віра Петрівна, вчитель англійської мови Перегінської ЗОШ І-ІІІ ст.. №2 Рожнятівської районної ради

Актуальність досвіду   В сучасному суспільстві, де все змінюється з блискавичною швидкістю, практичне володіння англійською мовою є обов’язковою передумовою, необхідною для самореалізації та досягнення життєвого успіху. З метою сприяння її вивчення для розширення доступу українців до світових можливостей, забезпечення інтеграції України до європейського простору та пдтримки програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку, 2016 рік проголошено роком англійської мови в Україні.  Саме тому першочерговим завданням вчителів іноземної мови є покращення якості викладання мови, оскільки  дуже часто  учні, маючи великий запас лексики та розуміння граматичних явищ, не спроможні  застосувати ці знання на практиці. На моє глибоке переконання, метою оволодіння іноземної мови є набуття необхідного рівня навичок іншомовної комунікації, достатніх для спілкування в певних сферах життя.
Новизна досвіду  На відміну від класичного методу, який базується  на багаторазовому повторенні, комунікативний метод не має сталого  розвитку, оскільки реакції  та відповіді учнів важко передбачити. Найважливішою ознакою  комунікативного підходу є використання автентичних матеріалів, які реально використовуються носіями мови і допомагають створити  реальне іншомовне середовище, що є ключовим фактором успішного оволодіння іноземною мовою. Автентичні матеріали надають зразки мови і мовлення, загальновживану і спеціальну лексику, ідіоми, метафори в тій формі,  як їх використовують носії мови (автентичні вірші, оголошення, меню або пісні дають учням можливість побачити мову в її реальній ролі засобу спілкування в відповідній культурі).

Теоретична база досвіду Про комунікативний метод вивчення іноземної мови вперше заговорили у 70х р. ХХ ст. у Великій Британії, коли англійська мова стала мовою міжнародного спілкування. Комуніка́ція (від лат.communicatio— єдність,  передача, зєднання, повідомлення) – це процес обміну інформацією між двома або більше особами спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів із метою передавання та одержання інформації.
Основоположниками комунікативного методу стали британські лінгвісти Х.Стерн, М. Халлідей та американські соціолінгвісти – Д.Хаймс, С.Савінгтон, М.Лабов. Багато вітчизняних дослідників також досліджували цю тему, зокрема:І.О. Зимня, Г.О. Китайгородська, О.О. Леонтьєв, які значною мірою вплинули на формування комунікативного методу. Комунікативний метод (Communicative Approach) розвиває всі мовні навички - від усного та писемного мовлення до читання та аудіювання. Граматика ж засвоюється в процесі спілкування мовою: студент спочатку запам'ятовує слова, вирази, мовні формули й тільки потім починає розбиратися, що вони собою представляють у граматичному сенсі. Мета - навчити студента говорити іноземноюмовою не тільки вільно, але й правильно.
                                                    
         Мета досвіду   Завдяки систематичному використанню на уроках англійської мови автентичних матеріалів  сформувати комунікативну компетенцію учнів, що в свою чергу сприятиме:
1)    продуктивному засвоєнню навчального матеріалу та розвитку навичок його практичного використання;
2)    збагаченню соціального та комунікативного досвіду школярів;
3)    підвищенню пізнавальної активності та мотивації навчання в учнів.

    Практична реалізація досвіду    Приклади практичного використання  автентичних матеріалів систематизовані  в навчально-методичний посібник «Використання автентичних матеріалів  на уроках англійської мови та в позаурочний час», який містить класифікацію  автентичних матеріалів та технологію їх  використання для навчання різних видів мовленнєвої діяльності  (аудіювання, читання, письма, діалогічного та монологічного мовлення). 
    Результати досвіду обговорювалися на засіданнях районного методичного об'єднання та творчої групи вчителів іноземної мови,
        Використання інноваційних педагогічних технологій у начальному процесі сприяє у  формуванні учня як освіченої, конкурентоспроможної та впевненої особистості
У своїй практиці використовую:
  • ІКТ
  • кластери
  • "мозковий штурм"
  • рольові ігри
  • прийом INSERT
  • сенкан
  • метод аналізу інформації "6 капелюхів " Е. де Боно
 Основними характеристиками вказаних інноваційних педагогічних технологій у викладанні іноземної мови є: інтерактивність, креативність, інформативність та розвиток вміння критичного мислення.
Таким чином, можна зробити висновок, що використання інноваційних педагогічних технологій сприяє зміні моделі поведінки між учителем та учнями, допомагає розвивати навики мислення, здібності та можливості учнів, дозволяє застосовувати ці ж технології у повсякденному житті.
Результативність досвіду
  Учні вчаться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу ситуацій і відповідної інформації, приймати продумані рішення, брати участь у дискусіях, спілкуватися з іншими людьми.
 Використання автентичних матеріалів на уроках англійської мови сприяє:
підвищенню мотивації до вивчення іноземної мови;
збагачує учнів інформацією;розвиває пізнавальну активність і творчість;
формує інтерес до предмету;
дозволяє урізноманітнити процес навчання;
дає можливість перевірити знання навички, вміння;
учні мають прямий доступ до культури і можливість автентично вживати мовний матеріал, свідомо  спілкуватись в реальній  ситуації.
       Стійка динаміка якості знань учнів є підтвердженням ефективності впровадження досвіду та обґрунтовує доцільність використання інтерактивних методів для формування компетентної особистості.
          Навчальні заняття для мене та моїх учнів — постійний пошук,  спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат. 

Висновок
Доцільність використання автентичних матеріалів при вивченні іноземної мови полягає у їх функціональності. Якщо автентичні матеріали вживати на максимально можливому рівні, вони дають учням прямий доступ до культури і допомагають самим автентично вживати мовний матеріал, свідомо спілкуватись в реальній ситуації, радше ніж демонструвати знання граматичного явища або лексичної одиниці
На мою думку, головне для вчителя –  постійно поповнювати свій досвід новими прийомами, методами та структурами, тоді навчання буде цікавим, а головне – результативним.
Роль вчителя в тому, щоб відчинити двері творчості, мудрості, знання, при цьому вчитель повинен творити!
“The teacher only opens the door but you have to come in by yourself”.




Список літератури та Інтернет-ресурсів


1.     Використання автентичних матеріалів для формування комунікативної та соціокультурної компетенції на уроках англійської // Таврійський вісник освіти. – 2014. – № 1(45). – С.137-144.
2.     Пелишенко А. С. Использование автентичного песенного материала в обучении иностранным языкам // Іноземнімови. – 1995. – № 3-4. – С. 33-36.
3.     Неділько А. Г. До питання застосування автентичних матеріалів для навчання іноземних мов // Іноземні мови. – 2010. – № 4. – С. 11-12.
4.     Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / За ред. О.І. Пометун. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 194с.
5.     Тягло О.В. Критичне мислення: Навчальний посібник. - Х: Основа, 2008. - 189 с.
6.     Hymes D. OnCommunicativeCompetence. InJ.B.PrideandJ.Holmes (eds.), Sociolinguistics. Harmondsworth: Penguin. – 1972. – P. 269–293.
7.     Карпенко О.О. Вивчення іноземної мови через пісню і музику. //Англійська мова і література. – 2004, № 12.
8.     Дубенко О. Ю. Англо-американські прислів’я та приказки. – Вінниця, Нова Книга, 2004. – 416 с.
9.     XuelianLei. CommunicativeTeacherTalkintheEnglishClassroom // English Language Teaching. Vol.2, No. 1, March, 2009.- P.75-79
10.http://www.monografias.com/trabajos18/the-communicative-approach/the-communicative-approach.shtml
11. http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/tamer-osman/authentic-texts-efficient-method-teaching
12. http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/ninamk/using-authentic-texts
13. http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/profrksingh/teaching-communication-skills-multiple-intelligences
14 http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/alexenoamen/ways-motivating-efl-esl-students-classroom




Опис
навчального проекту
з англійської мови
на тему "Christmas in Great Britain"
Автор проекту       Зеленюк В.П., вчитель англійської мови Перегінської №2
ЗОШ І-ІІІ ст.

Мета проекту:  Знайомство учнів з традиціями святкування Різдва у Великій Британії
Завдання:  опрацювати автентичні матеріали з метою пошуку необхідної інформації.та знайти відповіді на ключові запитання:
- Чи всюди святкують Різдво?
Які основні символи Різдва у Великій Британії?
Чи дотримуються англійці традицій святкування Різдва?
Даний проект можна реалізувати під час вивчення теми "Свята".  
Проект допоможе учням  
- ближче познайомитись з традиціями країни, мова якої вивчається;
                     -засвоїти навички використання ІКТ, зокрема, використовувати Інтернет-ресурси та працювати з програмою  Microsoft Office Power Point.
- навчитися швидко збирати, критично та компетентно аналізувати і вибирати потрібну інформацію;
-формувати  навички розуміння навчального відео англійською мовою та на основі побаченого і почутого розвивати навички аудіювання, діалогічного і монологічного мовлення.

Вікова категорія учасників проекту: учні 5-7 класів.
Тривалість проекту: 2 тижні.
Міжпредметні зв'язки: англійська мова, історія, інформатика, музика.



Очікувані результати: мультимедійна презентація, проведення вікторини для учнів 5-7 класів.


Мультимедійна презентація  "Christmas in Great Britain"
Вікторина по темі "Christmas in Great Britain"
Christmas crossword








КОНСПЕКТ
УРОКУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
ДЛЯ УЧНІВ 2 КЛАСУ
на тему  «My doll’s clothes»
«Одяг моєї ляльки»





Мета уроку:
·       Практична: систематизувати вивчені лексичні одиниці з теми та ввести нові, активізувати структуру «she has got»,формувати комунікативні навички;
·       Навчальна:дати учням поняття про нові лексичні одиниці та граматичні структури та закріпити їх вживання в усному мовленні; удосконалювати навички читання та письма;
·       Розвивальна: розвивати комунікативні навички,мовну здогадку, пам'ять, увагу; розвивати усне зв’язне мовлення; розвивати вміння працювати в парі, у групі,; розвивати вміння і навички правильного користування граматичної структури «she has got»в усному мовленні;
·       Виховна: Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Тип уроку: комбінований урок мовлення
Обладнання: підручник, проектор, ноутбук, роздавальний матеріал, подарунки,мультимедійна презентація,флеш-носії, робочий зошит
Хід уроку
IINTRODUCTION.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
1.                                                                                               Привітання Учитель та учні вітаються піснею «Hello, How are you


Hello, hello, hello,
Hello, hello, hello,
Hello, hello, hello,
Hello, how are you?
Hello, hello, hello,
Hello, hello, hello,
Hello hello, hello,
I am fine thank you!


2.     Фонетична зарядка
T: What sound is this?
Oy [ɔi]-boy, toy
T: What sound is this?
Ay,ey [ei] – day, play, they, grey
Учні хором читають слова.
3.     Лексична зарядка
T: I can count 1,2…
Can you? Let’s count to twenty!

Числівники 1-20.
Учні хором рахують до 20-ти.
4.     Повідомлення теми та мети уроку
T: Dear children!  The topic of our today’s lesson is “My doll’s clothes”. It’s a fairy lesson, of course. We are invited to our friends: fairies and dolls. Today we’ll revise some words, we’ll learn new ones, we’ll play, sing a song, read, write, and we’ll have fun, of course.
Дорогі діти! Тема нашого уроку сьогодні «Одяг моєї ляльки», і урок сьогодні казковий. Нас запрошено до, як ви вже здогадались, казкових фей і ляльок. Тому ми сьогодні повторимо багато з того, що вже вміємо, навчимось нових слів, щоб описати у що вдягнена лялька. Також ми порозважаємось у гостях, поспіваємо пісню, покажемо, як вміємо читати писати,  і взагалі гарно проведемо час, принаймні я на це  сподіваюсь.


II THE MAIN PART OF THE LESSON.ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.    Актуалізація опорних знань учнів

T: What’s this?
P: a doll’s house.
T: To get there you have to recite a poem.
The poemThis is adoll” – учні розповідають вірш напам’ять.
GameWhat can we find in a dolls house? – учні називають всі предмети, які можна знайти в будинку. Метод «Кластер».
2.    Уведення нових лексичних одиниць
Teacher: We need to learn some new words today. Look at the pictures, listen to me! Repeat! (Впр.1 с.72)
Учитель читає слова, aучні повторюють за ним. Метод «Ехо, голосно-тихше-тихіше»;a raincoat, an umbrella, a sweater, a blouse, shoes.
3.    Закріплення вивчених ЛО
4.    GameWhats this?”
5.    Робота в парах – завдання учнів прочитати та розмалювати правильними кольорами парасольку, яку вони отримають.


6.    Фізкультхвилинка
A songHead, shoulders, knees and toes”.Учні виконують рухи та співають пісню.


Head, shoulders, knees and toes,
knees and toes,
Head, shoulders, knees and  toes,
knees and toes,
Eyes and ears and mouth and nose
Head, shoulders, knees  and toes,
knees and toes,
Head, shoulders, knees and toes,
knees and toes,
Head, shoulders, knee sand toes,
knees and toes,
Eyes and ears and mouth and nose
Head, shoulders, knees and toes,
knees and toes,



7.    Робота з підручником. Читання
Listen to me and be ready to repeat after me. (Впр. 4 с.73)
Учні читають слова хором, а потім ланцюжком.
8.    Письмо
Каліграфічна  хвилинка.  Літера Gg
Учні виконують письмово Впр.5 с. 73
Учитель пояснює учням структуру «She has got
10.                       Робота в групах
Учні отримують картинки, на яких зображено новий матеріал. Їхнє завдання сказати ці слова, використовуючи структуру «She has got



III THE FINAL PART OF THE LESSON.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ.
1.     Рефлексія
Наші досягнення сьогодні.
Найбільше мені сподобалось…
Ми навчились…
2.     Домашнє завдання
Впр.4с.73, робочий зошит

презентація 1
презентація 2
презентація 3

конспект уроку 2 клас

конспект уроку 4 клас
презентація "Наша планета-Земля"

конспект уроку 5 клас
презентація 5 клас
відео теперішній тривалий час

конспект уроку 7 клас
презентація "Здорова їжа"
відеоролик "Фрукти та овочі"

Немає коментарів:

Дописати коментар